Kodėl verta gerti žaliąją kavą prieš treniruotę

Žalioji kava sportui

Žalioji kava dažniausiai vartojama dėl aiškios priežasties – siekiant padidinti energingumą, kuris reikalingas dienos eigoje ar treniruotės metu. Tačiau yra ir kitų kavos teikiamų privalumų, kurie gali teigiamai paveikti treniruotės eigą.

Malšina skausmą

Žaliosios kavos kofeinas blokuoja smegenų junginio adenozino poveikį (junginys, kuris slopina neuronų veiklą, esant per dideliam jų aktyvumui). Kai pervargstame, jis slopina ląstelių veiklą, o tai priverčia jus jaustis mieguistais ir eiti ilsėtis. Adenozino receptorių slopinimas pašalina nuovargio jausmą, įtampą, todėl atitinkamai sumažėja skausmas.

Geresnė koncentracija

Žalia kava veikia kaip stimuliantas ir stimuliuoja ne tik medžiagų apykaitą ar kraujotakos sistemą, bet ir centrinę nervų sistemą, dėl to yra gerinamos ir kai kurios  mentalinės savybės, įskaitant ir koncentraciją.

Geresnė kraujo cirkuliacija

Žalia kava spartina kraujo cirkuliaciją. Tai svarbu, kai treniruotės metu raumenims turi būti užtikrinama tinkama deguonies transportacija krauju.

Didesnė ištvermė

Žalios kavos kofeinas išskiria didesnį adrenalino kiekį organizme. Dėl padidėjusio adrenalino lygio, į kraują išskiriamas didesnis gliukozės kiekis, kuris reikalingas energijai palaikyti.

Spartesnis riebalų deginimas

Žaliosios kavos kofeino vartojimas spartina metabolizmo procesus. Tai svarbu, metant svorį, kadangi dienos eigoje padidėja kalorijų deginimas. Be to, kofeinas veikia kaip supresantas – malšina alkį.

Rekomendacijos, kaip gauti didžiausią naudą iš kavos:

  • Nepiktnaudžiauti kavos kiekiu. Rekomenduojama dienos norma yra apie 6 mg kofeino vienam kūno masės kilogramui. Tai reiškia, jei aš sveriu 80, tai mano dienos norma – ne daugiau 480 mg (80 x 6 mg = 480 mg). Viename namie virtos kavos puodelyje vidutiniškai gali būti apie 130 mg kofeino.
  • Kavos gėrimo ritualas turėtų būti reguliarus. Vartoti kofeiną reiktų kiekvieną dieną tokiu pačiu metu ir vienodais kiekiais, tam kad organizmas prisitaikytų – reaguotų į tai kaip į įprastą ciklą. Priešingu atveju, gali atsirasti nenumatytos pasekmės: per aukštas kraujospūdis, galvos skausmas, kvėpavimo sutrikimas.
  • Kavą reikėtų gerti ne vėliau kaip 6 h iki miego, siekiant išvengti miego ciklo sutrikimų.

Dažniausia kofeino vartojimo priežastis – papildoma energija. Tačiau pirmiausia reikėtų atsakyti į klausimą, dėl ko atsiranda energijos stygius. Galbūt tai miego trūkumas, netinkama dieta, persitreniravimas? Tuomet reikia keisti pirmines energijos trūkumo priežastis, o kofeinas turi būti vartojamas kaip ekstra energijos šaltinis, o ne jo pakaitalas.